Blog

dite-nad-ucebnici-nechce-se-ucit

Kam se ztrácí motivace k učení?

Motivace k učení je dětem přirozená už od narození. Nikdo jim nemusí říkat, aby se učily nové dovednosti, dělají to neustále. Nepotřebují za to být odměňovány a chváleny – poznávání světa je jejich přirozenou potřebou. Otázka by tedy neměla znít „jak motivovat děti k učení“, ale jak zařídit, aby se vnitřní motivace k učení a poznávání světa… Číst dál

7 857 přečtení • komentovat
chlapec-cte-navod-plysovemu-medvedovi

Školní zralost a osobnost dítěte

Co zahrnuje školní zralost? Je vaše dítě nezralé nebo je takový typ osobnosti? Je emoční či sociální nezralost důvod pro odklad? … Číst dál

16 936 přečtení • 18 komentářů
chlapec-se-s-ucitelkou-uci-telesa

Je Montessori pro každé dítě?

Montessori pedagogika zdůrazňuje autonomii dítěte a individuální přístup. Vychází přitom z vývojových potřeb daného věku. Bohužel některým Montessori učitelům může unikat fakt, že děti stejného věku nejsou stejné. A příliš rigidní Montessori přístup může některé typy dětí dokonce omezovat ve vývoji. Je Montessori tedy vhodné pro každé dítě? A pokud ano, za jakých podmínek? Dneska… Číst dál

19 873 přečtení • 18 komentářů
divka-sedi-na-zemi-s-hlavou-v-dlanich

Dětem chybí kamarádi – pandemie jako demoverze digitálního dětství

Že dětem chybí kamarádi, teď řeší snad úplně každý. Je to jeden z hlavních argumentů, proč otevírat školy. Pravdou je, že v posledních letech byla škola (a jeden či dva kroužky) pro mnoho dětí jediným místem, kde se s kamarády fyzicky potkávali. Zbytek času s nimi trávili virtuálně. Je paradoxní, jak moc nás dopady izolace na psychiku dětí dneska… Číst dál

14 352 přečtení • komentovat
dite-se-vzteka-chce-hodit-kytarou

Dítě se vzteká!

Dítě se vzteká. Kde se vztek bere? Proč se vztekají různé typy dětí? Jak můžeme dětem pomoci naučit se vztek zvládat? … Číst dál

9 919 přečtení • komentovat
divka-dela-z-dlani-srdce

5 rad pro výchovu „idealistických“ dětí (NF typů)

Vtahují nás do světa krásnějšího a barvitějšího než je ten, který vidíme kolem sebe. Zaměřují naši pozornost na pocity a vztahy a svými emocemi dávají zpětnou vazbu na naše necitlivé chování. Touží být vnímány jako součást skupiny, ale zároveň oceňovány jako jedinečné lidské bytosti. To jsou děti s potřebami HLUBŠÍ SMYSL, JEDINEČNOST A HARMONIE. „Měla jsem… Číst dál

20 255 přečtení • 33 komentářů
dokreslovani-druhe-poloviny-listu

5 rad pro výchovu „pravidelných“ dětí (SJ typů)

Kontrolují, abychom dělali to, co se má. Upozorní nás, když porušujeme pravidla. Nutí nás rozmyslet si, co budeme dělat zítra. A pohlídají, abychom si to na poslední chvíli nerozmysleli:-)
… Číst dál

14 207 přečtení • 11 komentářů
divka-ma-umelou-ruku-z-valecku-a-provazku

5 rad pro výchovu „hloubavých“ dětí (NT typů)

Překvapují nás svým zájmem o fungování světa. Prověřují naši schopnost logicky argumentovat. Rády se zdokonalují v tom, pro co samy rozhodly, a většinou nechtějí pomoct - kdo potřebuje pomoc, není dost schopný. Alespoň v jejich očích. Proč? Důvod je v jejich vrozených potřebách ROZUMĚT a PROVĚŘOVAT, KOMPETENTNOST A ZDOKONALOVÁNÍ.… Číst dál

18 601 přečtení • 47 komentářů
5 rad pro výchovu „akčních“ dětí (SP typů)

5 rad pro výchovu „akčních“ dětí (SP typů)

Říkáme o nich, že neposedí, špatně se soustředí, testují hranice, porušují pravidla. Děti s potřebami TEĎ A TADY, SVOBODA a OKAMŽITÝ DOPAD. Jak zařídit, aby jejich výchova nebyla tak náročná a mohli jsme si jejich přítomnost hlavně užívat - tak, jako si ony dokáží užívat každý okamžik? … Číst dál

40 940 přečtení • 66 komentářů
nemluvi-sestilety-kluk-ma-zalozene-ruce-odmita-komunikovat

Nemluví. Nemluví?

Dítě, které nemluví. Špatně si zvyká v novém prostředí. Nemluví s logopedkou, je hodně uzavřené ve svém světě. Skutečný příběh o tom, co je normální. … Číst dál

5 271 přečtení • 7 komentářů

Skvělé — jsem ráda za váš zájem

Některá videa zveřejňuji zdarma, abyste měli možnost vyzkoušet, že to myslím s vaším sebepoznáním dobře. Pokud by vás zajímala videa další, stačí zadat váš e-mail a já vám je ráda pošlu.

Šárka